Tiger Woods, Papa Benedict şi Akio Toyoda au reacţionat în acelaşi fel: şi-au ascuns problemele în loc să le demonteze. Acum 20 de ani, şansele ca şeful unei instituţii majore să fie ţinta unui scandal care să-i ruineze reputaţia erau de 20%. Astăzi, procentul sare de 80%.
Victor Stango şi Christopher Knittel de la Universitatea California au calculat că scandalurile sexuale care l-au implicat pe Tiger Woods au produs pierderi de 12 miliarde în vânzările principalilor săi sponsori Nike, Gatorade şi Gillette.
Pe Toyota o va costa cinci miliarde pentru a-şi reconstrui reputaţia şi a corecta erorile din designul maşinilor sale. Între timp, doar în Statele Unite, Biserica Catolică a plătit, pe lângă cheltuielile de judecată, în jur de trei miliarde de dolari drept compensaţii victimelor abuzurilor sexuale.
Penitenţa publică
După multe luni, Tiger Woods a prezentat scuze publice: „M-am comportat rău", a recunoscut el cu părere de rău. În mod similar, Akio Toyoda, preşedintele Toyota, a refuzat să apară în faţa Congresului SUA până când a realizat că tăcerea sa va înrăutăţi şi mai mult lucrurile. În cele din urmă, avea să spună: „Vă promit că Toyota va depune eforturi ample pentru a recupera încrederea clienţilor săi".
Papa Benedict al XVI-lea a arătat o reticenţă similară în discutarea scandalurilor sexuale care i-au implicat pe preoţii Bisericii Catolice şi care au apărut în mai multe ţări de pe mapamond. În cele din urmă a prezentat scuze publice victimelor din SUA şi Irlanda, dar Biserica Catolică a încercat să minimalizeze efectele, acuzând zvonurile a căror ţintă este „discreditarea comunităţii celor credincioşi".
O problemă de PR
Mai mult, înalţi prelaţi din ierarhia Bisericii catolice au denunţat ceea ce ei numesc a fi „o campanie de defăimare şi minciuni care are drept scop ruinarea Papei".
Într-un discurs în Ca