…daca asta e recesiune, apoi e una extrem de generoasa. Alegerile din Alaska inca nu s-au incheiat, cifrele inca se mai centralizeaza, unele curse electorale sunt inca prea stranse pentru a le putea prevedea rezultatul, dar peisajul post-midterms se poate deja vedea prin pacla numerelor. Si e un peisaj mai degraba dezolant. Cateva observatii, pe fuga, la foarte cald.
(1) daca pana acum cheltuielile totale din campaniile midterms se situau in jurul a 270-290 de milioane de dolari, pentru anul acesta au fost estimate initial la 3 (trei) miliarde (3.000.000.000) de dolari, ieri dimineata cifra era deja 3,5 miliarde, iar ultimele estimari o plaseaza in jurul sumei de 4 miliarde de dolari, dar ar putea sa sparga si aceasta bariera, pe masura ce sunt centralizate si cheltuielile de pe ultima suta de metri. (In SUA, campania electorala continua si in ziua alegerilor, oprindu-se doar la cativa pasi de intrarea in sectiile de votare. Numai astazi/ieri am primit un telefon de la democrati si trei de la republicani, indemnandu-ma sa ma prezint la vot. Tardiv – o facusem inca de saptamana trecuta.)
Explicatia? Dupa cum mentionam in ultima postare, doua interpretari juridice, doar doua: una care considera corporatiile drept persoane ce beneficiaza de prevederile primului amendament (libertatea cuvantului) intr-un fel aparte (pot dona sume nelimitate in campania electorala), cealalta care protejeaza grupurile “independente” de obligatia de a declara (inclusiv IRS-ului) cuantumul si sursele donatiilor primite. vorbim, repet, despre midterms elections. Incercati doar sa va imaginati ce se va intampla cu acest record absolut in istoria SUA peste doi ani, la alegerile prezidentiale!
Mitul un om – un vot a fost aruncat la gunoi mai de multisor. La fel si varianta mai cinica, un dolar – un vot. Deocamdata suntem la 60 de dolari – un vot (desi in unele curse electo