Conform cercetării The Game Changer România, ale carei concluzii au fost publicate, joi, de Initiative, 86% dintre români consideră că situaţia economică s-a înrăutăţit în ultimele sase luni, iar 75% se aşteaptă ca lucrurile să meargă şi mai rău în următoarea jumatate de an.
"Pe fundalul socio-economic consacrat în ultimii ani, modalităţile de informare şi interacţiune a consumatorului cu brandurile pe care le achiziţionează se supun unei noi ordini; mai mult de jumătate dintre români şi-au schimbat comportamentul de cumpărare şi intenţionează să îşi păstreze noile obiceiuri şi după ce recesiunea se va fi încheiat. Jocul a început. Suntem pregătiţi să-l jucăm", spune Steve Dallas, Managing Director Initiative.
"Pe cine creditează un public care în proporţie de 91% declară că nu mai are nici o urmă de încredere în autoritatea statală? Care este mesajul corect pe care îl adresăm unui public puternic afectat de criză în proporţie de 42%? Cum se schimbă modul său de informare? Cine sunt influenţatorii acestui public şi în ce măsură mai consumă el mass-media tradiţională?Încrezător sau hedonist, afectat dar încă optimist sau din contră, puternic afectat de criză, consumatorul român s-a schimbat sub imperiul mutaţiilor petrecute la nivelul pieţei. Această schimbare a lui va impune, încetul cu încetul, un nou set de reguli...el este the game changer! La el trebuie să ne uităm în primul rând", adaugă Steve Dallas.
Analiza a urmărit schimbările survenite la nivelul consumatorului pe 5 direcţii principale: nevoi versus dorinţe, încredere şi influenţatori, mijloace de informare creditate, medii de comunicare considerate indispensabile şi cercetare individuală de piaţă. Conform studiului Initiative, adaptarea românilor la criză impune trei modele comportamentale în funcţie de gradul în care aceştia sunt dispuşi să renunţe la obiceiurile şi standardele de c