Scoţianul David Millar a cîştigat cea de-a 12 etapă din Turul Franţei, după ce s-a impus la sprint în faţa francezului Jean-Christophe Péraud, într-o evadare însufleţită de nepăsarea plutonului. Tricoul galben rămîne pe umerii lui Bradley Wiggins (Sky)
Ar fi trebuit să fie o zi normală de vineri în care plutonul să îşi lingă rănile după zgîrieturile suferite pe vîrfurile ascuţite de pe cele trei căţărări infernale de ieri, să respire aerul curat al Alpilor şi să simtă binecuvîntata odihnă a naturii. Liderii ar fi trebuit să îşi conserve forţele pentru săptămîna Pirineilor, Sky ar fi trebuit să rumege disputa dintre Froome şi Wiggins, iar Cadel Evans să-şi împace suspinele cu calmul caracteristic. Dar nimic nu a fost normal.
Profilul selectat atent de organizatori, care s-au întrecut în a condimenta traseul cu atenţie şi mult rafinament, a propus două căţărări indigeste, de primă categorie, şi o goarnă spre linia de sosire postată la 226 de kilometri de împuşcătura de început. Între St-Jean de Maurienne şi vîrful de talie Granier, mai multe tunici au încercat să se descotorosească de pluton, dar a fost nevoie de instinctul de vînător al lui Peter Sagan (Liquigas) pentru ca 13 rutieri să frîngă viteza de glonţ al lui Jesse James şi să pună cîţiva kilometri distanţă. Dar sprinterul slovac e la fel de iute la mînie ca şi atunci cînd se plictiseşte, aşă că întoarcerea în grupul-mamă s-a realizat după doar 20 de borne.
A urmat liniştea. Cyril Gautier (Team Europcar), David Millar (Garmin-Sharp), Jean-Christophe Peraud (AG2R La Mondiale), Egoi Martinez De Esteban (Euskaltel) şi Robert Kiserlovski (Astana), ultimii ostracizaţi ai asaltului continuu, au primit o indulgenţă de 5 minute. Pentru moment, cu toate ciondănelile directorilor sportivi, nicio echipă nu a organizat trena plutonului, iar grupul fruntaş nu a aşteptat două invitaţii