Ieri, la Librăria Şt. O Iosif, Vasile Şelaru şi-a lansat „Sfârşitul jurnalelor de hârtie – New Media”, o analiză rece şi acidă la adresa jurnalismului actual. Om de presă, cunoscător al mediului jurnalistic, Vasile Şelaru ia în discuţie situaţia presei româneşti actuale, în care totul este relativ, morala este opţională, iar deontologia profesională este doar un deziderat neîmplinit. În lumea „fetiţelor cu reportofon”, a „Feţilor Frumoşi din media” şi a „băieţilor de şpriţ”, Vasile Şelaru consideră că profesionalistul adevărat este pe cale de dispariţie, iar valoarea informaţiei lasă de dorit, datorită îngăduinţei şi a toleranţei prea mari. Se ştie că jurnalismul este considerat „câinele de pază al democraţiei”, dar - afirmă Şelaru - „nu toţi câinii sunt de rasă.”, cu trimitere precisă către angajarea politică a presei. Tonul vehement, înfierător, este urmare a alegerii scriitorului Şelaru de a scrie „aşa cum mi-a dictat conştiinţa.” Ieri, la Librăria Şt. O Iosif, Vasile Şelaru şi-a lansat „Sfârşitul jurnalelor de hârtie – New Media”, o analiză rece şi acidă la adresa jurnalismului actual. Om de presă, cunoscător al mediului jurnalistic, Vasile Şelaru ia în discuţie situaţia presei româneşti actuale, în care totul este relativ, morala este opţională, iar deontologia profesională este doar un deziderat neîmplinit. În lumea „fetiţelor cu reportofon”, a „Feţilor Frumoşi din media” şi a „băieţilor de şpriţ”, Vasile Şelaru consideră că profesionalistul adevărat este pe cale de dispariţie, iar valoarea informaţiei lasă de dorit, datorită îngăduinţei şi a toleranţei prea mari. Se ştie că jurnalismul este considerat „câinele de pază al democraţiei”, dar - afirmă Şelaru - „nu toţi câinii sunt de rasă.”, cu trimitere precisă către angajarea politică a presei. Tonul vehement, înfierător, este urmare a alegerii scriitorului Şelaru de a scrie „aşa cum mi-a dictat conştiinţa.”