Atunci cand achizitioneaza o locuinta, cumparatorul roman se manifesta la un nivel emotiv foarte ridicat si nu arata un interes informational fata de produsul dorit, a explicat Cristian Cocioba, Director Executiv al Bancii de Informatii in Constructii, Arhitectura si Urbanism (BICAU).
Potrivit reprezentantului BICAU, principala greseala a cumparatorului este ca ocoleste cu buna-stiinta serviciile de consultanta imobiliara si isi face singur achizitia din dorinta grabita de a detine o proprietate.
„Interesul se manifesta mai mult la nivelul finisajelor si mai putin asupra infrastructurii sau asupra zonei, ceea ce este complet gresit. Pe cumparatorul il intereseaza mai mult ce fel de termopan va avea in camera decat ce va vedea pe geam, daca este un parc sau este geamul vecinului de vizavi”, a afirmat Cristian Cocioba (foto), in cadrul forumului imobiliar organizat de Mediafax.
Graba cu care romanii isi cumpara locuintele are un efect de bumerang, ce se resimte in comportamentul post-cumparare, cand acestia incep sa ceara informatii despre modul in care pot reduce pierderile de energie din apartament sau despre cum pot scapa definitiv de igrasie.
„Abia dupa ce cumpara incep sa se intereseaza despre astfel de probleme, nestiind ca au dreptul de a cere aceste informatii inainte de a face achizitia, fie ca este vorba de un bloc nou sau de unul vechi. Intregul proces de cumparare este unul emotiv”, a adaugat Cocioba.
In opinia sa, inainte de a achizitiona o locuinta, cumparatorul trebuie sa se intrebe si cat de ieftin va locui, nu doar cat de ieftin cumpara locuinta propriu-zisa, deoarece costurile post-cumparare se pot ridica la cateva procente importante din valoarea achizitiei.
In ceea ce priveste tenditele comportamentale ale cumparatorului in urmatorii doi-trei ani, reprezentantul BICAU a declarat ca se asteapta ca multi dintre cumpa