CNA a decis joi, 25 iunie, să interzică difuzarea spotului publicitar pentru pufuleţii Gusto înainte de ora 23:00, din cauză că respectivul clip în care apare un tânăr al cărui cap este retezat ar putea afecta dezvoltarea fizică şi mentală a minorilor, informează Mediafax.
CNA a analizat în şedinţa de joi spotul publicitar pentru pufuleţii Gusto, pentru care Consiliul a primit circa 20 de reclamaţii. Potrivit Departamentului Monitorizare al CNA, în reclamaţii se spune că este o "inadvertenţă între conţinutul şi calitatea produsului bun şi apreciat şi modul în care s-a realizat această reclamă, care i-a îngrijorat pe părinţi".
Spotul este considerat agresiv întrucât expune secţiunea gâtului şi corpul lipsit de cap. "Capul" vrea pufuleţi dintr-o pungă din apropiere, iar corpul se deplasează prin cameră sub îndrumarea capului.
Spotul la pufuleţii Gusto a fost difuzat de televiziunile AXN, AXN Sci-FI, Kiss TV, 1 Music Channel, MTV, National Geographic, Pro TV şi UTV.
Prezent la şedinţa CNA, producătorul pufuleţilor Gusto, Eliodor Apostolescu, a spus că spotul publicitar a fost foarte apreciat la festivalurile internaţionale de publicitate, fiind selectat inclusiv în Festivalul de la Cannes.
"Sunt o groază de consumatori care au apreciat spotul", a mai spus Eliodor Apostolescu, precizând că spotul vrea să arate "ceva ce nu se întâmplă în viaţă". Apostolescu a mai spus că spotul este pentru un anumit public.
El a fost susţinut de Oana Radu de la Publicis, agenţia de publicitate care a creat spotul. "Acest produs se adresează unui target foarte larg. Reclamele nu reflectă întotdeauna realitatea, sunt nişte pamflete, sunt nişte mici povestioare. (...) Nu am arătat un conţinut explicit. Spotul în sine a fost creat potrivit umorului absurd", a explicat Oana Radu.
Membrii CNA au fost însă de pă