"Asta este o metodă bulgărească, şi anume când am fost noi acolo era o ceaţă de nu se vedea nici apa prea bine, cu atât mai puţin malul românesc. Cu ce te împiedică ce se întâmplă pe malul românesc, ca să-ţi faci tu lucrările pe malul bulgăresc. Cu nimic. Nu are nicio legătură", a spus Radu Berceanu, citat de Mediafax.
El susţine că "minciunica" folosită de partea bulgară a fost "demontată" la ultima întâlnire a premierilor din Bulgaria şi România, care a avut loc la începutul acestui an, la Vidin.
"Cum eu nu am a spune că cei de aici, că cei de la Azvi (compania care se ocupă de lucrările ce revin părţii române - n. r.) sunt în urmă din cauză că nu ştiu ce se întâmplă pe malul bulgăresc, aşa nici ei nu cred că puteau să continue în minciuna pe care o tot foloseau bulgarii, cum că nu puteau face din cauza românilor de peste doi kilometri mai încolo. Nu are nicio legătură. A fost o minciunică, care a fost demontată cu acea ocazie", a mai afirmat ministrul.
Ministrul Transporturilor a spus că nu-l interesează care este stadiul construcţiilor de pe malul bulgăresc, compania spaniolă Azvi-Vimac JV, care se ocupă de lucrările care-i revin părţii române, având termen până în iunie 2011 să ducă la bun sfârşit contractul.
"Nu sunt deloc interesat în mod direct de lucrările de pe malul bulgăresc. Eu ştiu ce termen are contractul ăsta, respectiv iunie, anul viitor, eu ştiu că vreau să se termine în iunie, anul viitor, şi dacă el o să fie legat la un pod sau la un pod încă în construcţie e cealaltă parte cu problemele ei. Le-am spus şi constructorilor să nu-mi spună vreodată că nu are rost să ne grăbim aşa de tare, pentru că şi aşa bulgarii sunt în urmă. În primul rând că nu vreau să ştiu dacă bulgarii sunt în urmă, în avans sau unde sunt, iar în al doilea rând, nu putem folosi această chestie în care să spunem că nu putem termina doar un cap de