Românii cred că Televiziunea Română este serioasă, mediatizează valorile culturale şi se modernizează. Nu stă însă prea bine la interactivitatea cu telespectatorii şi nici la distrarea publicului.
Reprezentanţii TVR au comandat un sondaj de opinie la nivel naţional realizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) în perioada 1-10 octombrie.
TVR a reieşit ca fiind văzută de respondenţi drept o televiziune tradiţională, ce mediatizează valorile culturale (78%), care ajută oamenii să cunoască lumea (74%), dar şi una care respectă morala tradiţională (81%).
Pe de altă parte, 65% din respondenţi consideră că TVR este o televiziune în care ai încredere şi o instituţie care serveşte interesului public, în timp ce 55% cred că Televiziunea Română corespunde cel mai bine ideii de televiziune publică.
Majoritatea intevievaţilor consideră că TVR se modernizează (58%) spre deosebire de 32% care cred că Televiziunea Română nu progresează.
Un procent mai scăzut a primit Televiziunea public la capitolul distracţie - doar 46% dintre români au răspuns favorabil, în timp ce un procent aproape egal a spus că TVR nu îi ajută să se distreze (44%).
Şi la capitolul interactivitate, Televiziunea publică stă mai prost. Doar 41% dintre respondenţi consideră că TVR difuzează multe emisiuni care interacţionează cu telespectatorii, în timp ce 37% au spus că televiziunea transmite puţine programe care relaționează cu publicul.
Ştirile, obiective. Despre influenţa politică nu a întrebat nimeni
Românii cred că ştirile prezentate de TVR1 sunt obiective (66%), 64% spun că acestea se remarcă prin multă credibilitate, 53% cred că se caracterizează prin imparţialitate, iar 71% - că respectă agenda cetăţeanului.
Totuşi, telejurnalul TVR 1 se află pe locul al treilea (20%) în clasamentul emisiunilor de ştiri preferate de persoanele intervievate în ca