După Dacia, alte străzi vor rămâne fără billboarduri amplasate ilegal, spun edilii. „Vor urma cele de pe bulevardele Ştefan cel Mare, străzile Mihai Viteazul, Petricani şi Vadul lui Vodă", susţine Gheorghe Tofan, şeful Secţiei peisaj urban şi reclamă din cadrul Primăriei Chişinău.
Primăria Capitalei a demontat, până acum, 90 de panouri publicitare amplasate pe bulevardul Dacia, între „porţile oraşului" şi Aeroportul Internaţional Chişinău. Reprezentanţii autorităţilor locale spun că au început cu drumul spre aeroport deoarece billboardurile de acolo nu erau iluminate şi prezentau pericol pentru şoferi pe timp de noapte. Mai bine de două treimi din panouri au fost demontate forţat, pentru că agenţii economici au refuzat să se conformeze cerinţelor Primăriei.
„Aşa prevede legea"
Edilii susţin că nu e vorba de nicio campanie împotriva agenţiilor de publicitate şi că nu fac altceva decât să implementeze modificările la Legea Drumurilor adoptate anul trecut. „Potrivit noilor reguli, se interzice amplasarea panotajului stradal pe fâşiile de mijloc ale drumurilor şi pe poduri. Totodată, distanţa de la bordură până la muchia panoului nu trebuie să fie mai mică de şase metri", a explicat Gheorghe Tofan.
Potrivit unor informaţii neoficiale, segmentul de drum de la Valea Crucii până la aeroport va fi dat pentru o perioadă în folosinţă Ministerului Transporturilor, care urmează să elaboreze un proiect de lărgire şi de iluminare a şoselei.
Pierderi de milioane
„Curăţenia" pornită de autorităţile locale va avea consecinţe negative pentru buget. Doar rezilierea contractelor pentru panourile demontate în ultima lună va lipsi haznaua Chişinăului de 1,7 milioane de lei. În Capitală sunt, în prezent, 4.500 de panouri publicitare. În medie, pentru fiecare, în bugetul Primăriei se achită o taxă de 18.000 de lei anual, a precizat Gheorghe Tofan. Venitur