Trei contracte incheiate de Compania Nationala Posta Romana(CNPR), in perioada 2006-2009, cu firmele Smart Telecom Solutions, Posh Telecom Solutions si G4S Solutions, i-au adus companiei de stat pierderi de cateva milioane de euro, se arataintr-un raport realizat de Corpul de Control al primului-ministru, informeaza Capital.ro. Sursa imagine: ziarelive.ro
Inspectorii corpului de control estimeaza paguba creataCNPR prin contractual cu Smart Telecom Solutions la aproape 6,3 milioane de lei. Parteneriatul, incheiat in 2006, intre cele doua firme prevedea prestarea de servicii de intermediere a platilor effectuate in regim electronic prin POS.
In raport se mentioneaza ca motivul pentru care a fost incheiat acordul - Posta nu detinea echipament tehnic si adecvat si know-how necesar operarii, gestionarii si urmaririi platilor in regim electronic- este neadevarat. Mai mult, Smart Telecom Solutions nu detinea dispozitivele necesare la data incheierii contractului.
Mai mult, in 2009, directori din conducerea companiei de stat au reziliat unilateral contractul cu Smart Telecom, chiar daca stiau ca o astfel de reziliere prevedea achitarea unei sume de 4,59 milioane de euro firmei private.
Un alt caz il reprezintacontractul incheiat cu POSH Telecom, acord prin care patrimoniul CNPR a fost pagubit cu peste 1,123 milioane lei.
'La data de 23.04.2009, intre Compania NationalaPosta Romana, reprezentata legal de Vatafu Marius, in calitate de director general si S.C. Posh Telecom Solutions S.R.L., reprezentata legal de Sapatinas Christos (cetatean grec), in calitate de director general, a fost incheiat contractul de asociere in participatiune avand ca obiect intermedierea de plati in regim electronic intre furnizorii de utilitati sau prestatorii de servicii si beneficiarii acestora', se aratain document.
Potrivit acestuia, Posh Telecom Solutions