Un fost angajat al gigantului financiar Goldman Sachs a produs un adevărat cutremur pe Wall Street. După ce a denunţat, într-o scrisoare publicată în "New York Times", comportamentul Goldman Sachs faţă de clienţii săi, fostul director s-a văzut răzbunat. În decurs de câteva ore, compania a pierdut 2,15 miliarde de dolari pe burse, scrie "Bloomberg". Valoarea acţiunilor sale a scăzut cu 3,4% pe bursa din New York.
"În ultimele 12 luni, am văzut cinci directori cu atribuţii executive care îşi numeau clienţii păpuşi muppets, uneori chiar şi în cadrul unor emailuri interne. Mă năuceşte cum oameni cu asemenea atribuţii nu pricep un adevăr de bază: atunci când clienţii nu mai au încredere în tine, încetează să mai facă afaceri cu tine", scria Greg Smith în scrisoarea publicată de "New York Times". Articolul a fost trimis prin email la mii de oameni care lucrează pe Wall Street.
Potrivit acuzaţiilor lansate de Smith, directorii executive de la GS nu şi-au schimbat comportamentul nici după ce compania a fost nevoită să plătească 550 de milioane de dolari în cadrul unui proces în care a fost acuzat de fraudă şi de înşelare a încrederii clienţilor de către Subcomitetul permanent de Investigaţii din cadrul Senatului SUA.
"Un articol radical, puternic", spune Paul Volcker, fostul şef al Rezervei Federale despre gestul lui Greg Smith. "Mă tem că e o afacere care duce la o mulţime de conflicte de interese", a apreciat Volcker. Acelaşi Volcker este iniţiatorul unei legi care ar limita posibilitatea unor giganţi financiari ca Goldman Sachs să facă speculaţii cu banii clienţilor.
"Îi loveşte. Percepţia despre firmă a avut de suferit şi acum mulţi din învingătorii de mâine se opresc şi se întreabă: chiar vreau să rămân cu Goldman?", apreciază Stephane Rambosson, partener la firma de cercetare Veni Partners din Londra şi fost angajat la Citigroup.
"De ce p