În iulie anul curent „Calea Ferată a Moldovei” (Republica Moldova) a aderat la Acordul privind sistemul de transporturi VIKING Train.
Traseul trece prin Ucraina, Belarus, Lituania şi face legătura dintre reţeaua de linii de transportare a containerelor a Regiunii Baltice, Mării Negre, Mării Mediterane şi Caspică, iar acum va fi inclusă şi Republica Moldova – la nord prin Ocniţa, Bălţi, Ungheni, iar la sud – prin Portul Giurgiuleşti.
Prioiectul VIKING Train este o cale de transport pentru mărfuri, care operează pe o rută cu o lungime totală de 1.766 km, pe axa Iljichevsk/Odessa (Ucraina)-Berezhest (Ucraina) – Slovechno (Belarus)-Minsk-Gudogai (Belarus) – Kena (Lituania)-Klaipeda (Lituania). În anul 2002, companiile de cale ferată din Ucraina, Belarus şi Lituania au semnat un acord privind organizarea aspectelor operaţionale şi organizaţionale pentru transportul feroviar între cele trei state, iar ca rezultat, la un an, serviciul de transport a fost lansat. Principala condiţie pentru dezvoltarea transportului de marfă, ca parte a proiectului, a fost optimizarea tehnologiei, facilitarea procedurilor privind emiterea documentelor şi controlul vamal şi formarea unei politici tarifare atractive. Este o iniţiativă importantă din punct de vedere economic, pentru că oferă o perspectivă de unificare a rutelor de transport dintre Europa de Nord şi Europa Centrală cu statele membre ale Comunităţii Statelor Independente şi alte state asiatice, printre care şi China. Transportul feroviar al mărfurilor scade preţul de achiziţie al acestora, fiind unul dintre cele mai ieftine mijloace de transport internaţional, mai ales că toţi operatorii sunt obligaţi să practice un tarif unic pentru transport. În zece ani de la lansarea serviciului de transport de marfă „VIKING Train”, volumul mărfurilor transportate a crescut de 100 de ori, ajungând la 58,9 TEU (unitate de măsură a c