Banca Carpatica, instituţie de credit cu capital majoritar privat local, nu a fost până acum foarte cunoscută pe piaţă prin activitatea de retail, însă s-a hotărât să-şi schimbe poziţionarea şi să-mi majoreze cota de piaţă în domeniu, afirmă Georgiana Mincu, director executiv pe retail al băncii.
"Prin strategia pe termen lung pe care am abordat-o, cât şi prin poziţionarea viitoare pe piaţă ca bancă de retail transparentă şi corectă faţă de clienţii săi, cota de piaţă va creşte şi va atinge nivelul potenţialului pe care îl are."
Una dintre pârghiile de creştere sunt refinanţările de credite de la competitori, în contextul în care cererea pentru credite noi rămâne scăzută, iar Carpatica a fost printre primele bănci care au ieşit cu produse dedicate şi promovate ca atare.
"Solicitările de produse de refinanţare au crescut în ultima perioadă şi îşi continuă trendul ascendent. În perioada următoare, având în vedere şi promoţia derulată (credit de refinanţare fără plata ratelor şi a dobânzii timp de trei luni de la acordare, pentru cererile depuse până la sfârşitul anului), ne aşteptăm la o dublare faţă de lunile anterioare a cererilor pentru acest produs", a declarat Mincu.
Ea consideră tentantă posibilitatea ca un client să-şi consolideze toate creditele şi cardurile de credit într-un singur debit, fără comisioane.
Ca strategie de comunicare, banca mizează pe ideea de transparenţă totală a costurilor şi de restrângere a comisioanelor, în contextul în care industria bancară este acuzată în bloc tocmai de lipsă de transparenţă în ultimii ani, astfel încât clienţii nu au putut estima cu precizie ce costuri îşi asumă.
Mincu spune că produsele lansate de Carpatica în ultima perioadă fac parte dintr-o politică de consolidare a zonei de retail, însă "strategia de bază este mult mai co