Companiile din Romania sunt interesate sa isi defineasca o strategie de achizitii, insa se situeaza in urma altor state din regiune in ceea ce priveste comunicarea planurilor privind cumpararea de produse sau servicii catre proprii angajati, potrivit unui studiu intocmit de Roland Berger.
Dintre firmele romanesti participante la studiu, 95% au raspuns ca au o strategie de achizitii, fata de media de 90% din randul altor state din regiune, respectiv Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia si Romania.
Aproximativ trei sferturi din companii comunica angajatilor din departamentul de achizitii strategia de achizitii. Avand o rata de numai 55%, companiile participante din Polonia si Romania trebuie sa recupereze acest decalaj.
�Companiile din Romania au inceput sa investeasca mai mult si sa acorde o atentie sporita departamentelor de achizitii. Succcesul in achizitii nu consta in strategie, ci in executie�, a explicat Codrut Pascu, managing director al biroului Roland Berger Strategy Consultants din Romania.
Principalele obiective ale activitatii de achizitii in regiune sunt calitatea ridicata, respectarea termenelor de livrare, costurile scazute si eficienta achizitiilor.
In prezent, evaluarea bazata pe pret si cererile de oferta sunt considerate cele mai insemnate instrumente de achizitii. Importanta managementului stocurilor va creste semnificativ in urmatorii cinci ani in Romania, in timp ce companiile din ECE se vor orienta catre agregarea comenzilor si achizitiile globale
Pe masura ce companiile vor remarca valoarea ridicata a instrumentelor generice de management pentru achizitii, se va inregistra o crestere a utilizarii acestora. Standardizarea, optimizarea logisticii si stabilirea unor tinte de pret vor dobandi cea mai mare importanta in cadrul instrumentelor generice de management
Peste 90% din volumul achizitiilor este obtinut