România nu mai apare în această toamnă în cataloagele tipărite de TUI, iar acesta este un semnal negativ, a declarat luni într-o conferinţă Corina Martin, preşedintele ANAT, care a arătat că negocierile au fost purtate exclusiv între operatorul german şi MDRT.
"Reprezentanţii TUI ne-au anunţat că România nu mai apare în cataloagele TUI, dar apare în mediul online. Apare în produsele online scoase la vânzare de TUI. Nu mai este în catalogul tipărit, printat. Sigur că nu este bine, aici sunt discuţii în care intervine MDRT", a spus Martin.
În anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul să revină din 2010 în România. Din 2006 grupul german a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagele sale de promovare staţiunile româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţi.
"Evident că este un semnal negativ. Din punctul nostru de vedere, vrem ca în sezonul 2013 lucrurile să reintre în normal în relaţia cu TUI, astfel încât să dovedim că litoralul şi, bineînţeles, restul desţinaţiilor româneşti, merită atenţia cuvenită. Relaţia de negociere şi de discuţie esre purtată exclusiv între TUI şi MDRT", a afirmat Martin.
Ea a adăugat că piaţa germană este considerată una tradiţională pentru litoralul românesc.
"Dacă TUI s-ar retrage din România sigur că de aici încep foarte multe probleme, aşa cum s-a întâmplat acum şase ani, atunci când a început acel scandal al plajelor", a mai spus şefa ANAT.
Cataloagele tipărite ale TUI au tiraje de milioane de exemplare şi se difuzează în mai multe ţări.
România apare, în schimb, cu opt hoteluri în cataloagele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piaţa germană şi cu şase unităţi de cazare în cataloagele pentru piaţa polonezâ.
Surse din turism au declarat în luna august pe