Traficul din Bucureşti este un adevărat coşmar. La orice oră, se formează cozi interminabile la semafoare, în toate colţurile oraşului. Pentru a fluidiza traficul, cei din Primăria Capitalei au venit cu o soluţie: să transforme marile artere în străzi cu sens unic.
Zona centrală a Bucureştiului este vizată în principal. Vorbim aici despre zone importante, precum Calea Dorobanţilor, Calea Floreasca, Calea Griviţei, Barbu Văcărescu, Lacul Tei sau Şos. Viilor.
„Făcând o analiză a necesarului investiţional, am ajuns la concluzia că, dacă ne-am baza doar pe investiţii (pasaje, străzi noi şi aşa mai departe), sumele ar fi atât de mari, încât, probabil, am rezolva problema în 20 de ani. De aceea, am zis că trebuie să existe şi un mod mai inteligent, fără a cheltui atâţia bani, pentru a rezolva problema mobilităţii în Bucureşti", a declarat Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi a Primăriei Generale, care susţine că introducerea sensurilor unice ar creşte capacitatea arterelor şi intersecţiilor cu până la 70%. Reconfigurarea circulaţiei a început deja.
„Acum se lucrează pe Lacul Tei, de la Ramuri Tei, Vidin spre Barbu Văcărescu. Se fac parcări, iar de la anul se va circula în sens unic. Din primăvară se vor institui sensuri unice pe Polonă, între Ştefan cel Mare şi Dorobanţi, iar în funcţie de cum se vor termina lucrările pe Berzei-Buzeşti şi între Polizu şi Mircea Vulcănescu, dar şi între Piaţa Gării şi Baldovin Pârcălabu. Acestea vor fi primele din tot planul propus", ne-a precizat Carmen Dinică, purtător de cuvânt al Administraţiei Străzilor.
Pe lângă sensuri unice, autorităţile au de gând să facă benzi exclusive pentru RATB pe Bd. Dacia, Carol, Mircea Eliade, Magheru, Lacul Tei, Bd. Unirii. De asemenea, s-a propus construirea a 35 de parcări subterane şi supraterane în zona centrală a oraşului: Piaţa Victoriei, în spatele Tribuna