“Dumnezeul de a doua zi”, un text plin de firesc, semnat de Cornel Mimi Brănescu (premiul I la Concursul de Comedie Românească, ediţia I, 206 din cadrul festCo), interpretat magistral de Claudiu Bleonţ şi Delia Seceleanu, în regia lui Marcel Ţop, a avut premiera joi seara în Sala Studio a Teatrului de Comedie.
“Dumnezeul de a doua zi”, un text plin de firesc, semnat de Cornel Mimi Brănescu (premiul I la Concursul de Comedie Românească, ediţia I, 206 din cadrul festCo), interpretat magistral de Claudiu Bleonţ şi Delia Seceleanu, în regia lui Marcel Ţop, a avut premiera joi seara în Sala Studio a Teatrului de Comedie. Piesa vorbeşte despre farmecul dar şi despre mizeria vieţii în doi, presărată cu inevitabile momente penibile. Un joc interactiv care smulge zâmbete amare celor din public, aflaţi atât de aproape de desfăşurarea unor scene familiare, care surprind tocmai din cauza normalităţii cu care le credităm. Două personaje, el şi ea, două monologuri din care se compune “Românica”, o margine de autostradă unde se naşte chinuit povestea de dragoste, un univers care se restrânge la un bloc de la marginea Bucureştiului, într-un apartament de două camere cu baia şi bucătăria la comun, o dramă aruncată în ridicol de prostie, răutate, indiferenţă. Şi pentru că vorbeam de interacţiune şi despre firesc, în seara premierei, Claudiu Bleonţ a îmbogăţit, accidental, textul lui Mimi Brănescu. Asta, pentru că am avut şansa ca în timpul reprezentaţiei unui zelos să i se năzară să bată din răsputeri într-o ţeavă.
Tânărul regizor Marcel Ţop (premiul special al juriului Gala Absolvenţilor, Casandra, 2004; Premiul Yorick la Festupic - Compiegne, Franţa, 2002; premiul pentru cea mai buna regie, “Jocul vieţii şi al morţii în deşertul de cenuşă” de H. Lovinescu, Festivalul Internaţional de Teatru - Piatra Neamţ, 1998 “) a ales “Dumnezeul de a doua zi” din peste 1