ANAF va trimite Casei de Pensii situaţia cu toţi braşovenii care nu au carte de muncă dar au venituri din activităţi independente, cărora li se vor calcula contribuţii la CAS.
Sunteţi persoană fizică autorizată sau aveţi o întreprindere individuală sau una familială? Pe la Casa de Pensii aţi trecut? Dacă nu, veţi fi chemat. ANAF transmite Casei Naţionale de Pensii veniturile realizate de persoanele fizice, altele decât cele care realizează venituri din salarii sau asimilate acestora în vederea asigurării în sistemul public de pensii. Conform legii, sunt asigurate obligatoriu persoanele care realizează, în mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel puţin de 4 ori câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi sunt administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare ori de management; sau sunt membri ai întreprinderii individuale şi întreprinderii familiale; sau persoane fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice; sau persoane angajate în instituţii internaţionale, dacă nu sunt asiguraţii acestora; sau alte persoane care realizează venituri din activităţi profesionale.
„Pentru asigurarea acestei categorii de persoane, Casa Judeţeană de Pensii Braşov a emis notificări pentru atragerea în sistem, prin depunerea declaraţiilor individuale de asigurare”, se arată într-un comunicat al Casei Judeţene de Pensii Braşov.
Pentru asigurare, braşoveanul va trebui să se prezinte cu copia actului de identitate, dovadă statutului pe care îl are (copie autorizaţie PFA, AF, IF); copie decizii de impunere de la data dobândirii statului respectiv; dosar plic. „Sunt exceptate de la depunerea declaraţiilor de asigurare persoanele asigurate în sistemul public de pensii sau beneficiari ai unei pensii”, se mai arată în comunicatul amintit.