Inmatricularile de masini noi in Romania au scazut cu 18,5% anul trecut, la circa 94.500 de unitati, 2010 fiind astfel cel mai slab an din 2002 incoace, arata datele DRPCIV. Piata a fost ajutata enorm de programul Rabla prin care au fost cumparate peste jumatate din masinile noi, insa masinile second hand aduse din "afara:" au avut un an forte, cu peste 210.000 de unitati inmatriculate.
Decembrie a fost cea mai buna luna pentru inmatricularile de masini noi, cu 12.472 unitati, crestere de 10% fata de ultima luna din 2009. Si pentru second-hand decembrie a fost cea mai buna luna din an, cu peste 41.000 de masini inscrise in circulatie, ceea ce duce numarul total de masini second-hand inmatriculate la 214.606 anul trecut. Volkswagen, Opel si Ford sunt cele trei marci care au impreuna peste jumatate din piata second-hand, iar anul trecut in fiecare din cele 12 luni inmatricularile de masini SH au trecut de 10.000 de unitati. Fata de 2009, inmatricularile second-hand au urcat cu mai putin de 1%. 2008 a fost un an de execeptie pentru piata second-hand, depasindu-se 300.000 de unitati.
Inmatricularile de masini noi au scazut anul trecut la 94.541 unitati, fata de 116.020 in 2009. Dacia a ramas marca numarul unu, cu 30.761 autoturisme (-15%), iar Skoda a fost pe locul secund cu 8.030 de masini noi (-13%). Renault s-a clasat pe locul trei cu 7.857 (-13%).
Doar cateva marci si-au vazut inmatricularile avansand anul trecut: BMW (+30%), Chevrolet (+25%), Porsche (+19%) si Opel (+9%). La Infiniti, marca de lux a Nissan, vanzarile au crescut de patru ori, insa nu au depasit 100 de unitati anul trecut. Si livrarile de masini Ferrari au urcat cu 25%, la 20 de exemplare.
Capitolul scaderi este mult mai consistent si include cam 90% din marcile auto de pe piata. Cateva brand-uri de volum si-au vazut inmatricularile scazand puternic: Kia (