Diferentele dintre consumul inregistrat de apometrul general la nivelul asociatiei de locatari si suma consumurilor individuale inregistrate la nivelul apartamentelor au devenit un fenomen prezent la foarte multe asociatii. Problema cea mai mare, resimtita de populatie, este ca facturarea se face conform consumului inregistrat la apometrul general, mai mare, si nu conform consumului individual inregistrat la nivelul fiecarui apartament.
Pentru a deslusi adevarata problema, reporterii ZIUA de Iasi au mers la mai multe asociatii de locatari. O parte s-au confruntat cu aceasta situatie neplacuta, altele inca nu. Astfel, am realizat o serie de articole pe care le vom publica incepand cu acest numar, al caror scop este tocmai de a inlatura confuzia, de a prezenta intr-un mod obiectiv factorii care conduc la aceasta stare de lucruri si cum poate fi ea rezolvata. Veti constata ca atitudinea acelor persoane despre care vorbeam este total gresita, fiind ceva de genul: "Treaba RAJAC -ului, ca de aceea este acolo, sa o rezolve".
De fapt, miezul problemei se afla chiar in terenul proprietarilor si a asociatiilor de locatari.
Una dintre asociatiile de proprietari care a acuzat RAJAC Iasi ca diferentele inregistrate intre apometrele individuale si cele de bransament ar fi cauzate de Regie este Asociatia de Proprietari Olimp. Administratorul acestei asociatii, Ioan Rata, sustine ca aceste diferente se ridica in luna iunie la 2860 mc. Afirmatiile lui Ioan Rata par a fi cel putin dubioase. Nu spunem ca Ioan Rata este total rau intentionat atunci cand face asemenea afirmatii, nici ca aceste afirmatii ar fi cauzate de o foarte proasta gestionare a asociatiei, datoriile acesteia numai catre RAJAC Iasi ridicandu-se la peste 280 milioane lei, la care se adauga peste jumatate de miliard penalitati pentru intarziere. Totusi, asupra afirmatiilor lui planeaza