Zeci de persoane s-au prezentat ieri dimineaţă, încă de la orele 7.30 (în condiţiile în care programul fiscului începe la orele 8.30), la sediul Direcţiei Finanţelor Publice Braşov, ca să depună cereri pentru restituirea taxei auto sau pentru a afla procedurile prin care statul le restituie banii, dar şi pentru a plăti noile taxe de primă înmatriculare.
„Românii aşa sunt învăţaţi - să vină toţi în prima zi sau să lase totul pe ultima zi”, a declarat Mihai Hârlab, directorul executiv al Administraţiei Finanţelor Publice Braşov. Hârlab a mai spus că în condiţiile date, numărul funcţionarilor care a deservit publicul a fost majorat, astfel încât să nu se formeze cozi interminabile. Solicitanţii îşi vor putea primi banii înapoi în cel mult 45 de zile, fie cash, fie direct în contul bancar, în funcţie de opţiunea exprimată în cerere.
Ministerul Economiei şi Finanţelor a publicat, luni, pe site-ul său, normele de aplicare a ordonanţei privind introducerea taxei de poluare auto, în care sunt prezentate procedurile de calcul pentru noua taxă şi de restituire a diferenţei faţă de suma plătită conform Codului Fiscal.
Potrivit acestor norme, taxa de poluare va fi calculată printr-o formulă care include coeficienţi stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) şi emisia de dioxid de carbon, suma rezultată pentru fiecare subcategorie fiind ajustată cu o cotă de reducere raportată la vechimea maşinii, situaţia tehnică generală, nivelul de dotare şi rulajul mediu anual, cu un număr standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul.
Persoanele care vor înmatricula, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentară a taxei de poluare auto dacă declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al maşinii este mai mare decât cel considerat standard pentru categoria respectivă a vehiculului. Suma