Vinzarile de CD-uri la nivel mondial au scazut in 2006 mai mult decit se asteptau reprezentantii industriei muzicale, iar cresterea rapida a vinzarilor digitale nu a compensat pierderile, potrivit raportului anual al unei asociatiei din domeniu, informeaza ziarul britanic "The Guardian". Vinzarile totale de muzica, digitale sau clasice, s-au cifrat la 19,6 miliarde de dolari, mai putin cu 5% fata de 2005, cind suma totala era de 20,7 miliarde, a aratat raportul pentru 2006 al Federatiei Internationale a Industriei Fonografice (IFPI), facut public luni. Este al saptelea an consecutiv de declin al vinzarilor, iar scaderea a fost cea mai accentuata din 2003. Vinzarile online au crescut vertiginos, dar nu suficient cit sa acopere scaderea vinzarilor de muzica in general. "Am sperat ca declinul vinzarilor fizice va fi compensat de cresterea celor digitale", a spus presedintele IFPI, John Kennedy. "Dar daca vinzarile digitale au crescut dupa cum a fost asteptat, vinzarile de CD-uri au scazut mai mult decit credeam. Din pacate, aceasta tendinta a continuat in 2007. Vinzarile fizice continua sa scada cu o vitzeza mai mare decit sperasem, mai ales in SUA si Marea Britanie." Download-urile legale prin intermediul calculatoarelor si telefoanelor mobile au crescut cu 85%, si au atins, in 2006, 2,1 miliarde de dolari, 11% din vinzarile totale, o crestere de numai doua procente fata de 2004. In aceasta categorie, vinzarile pentru telefoanele mobile au crescut mai repede decit cele online, iar ringtonurile au constituit cea mai mare parte a vinzarilor digitale din 2006. Vinzarile digitale ar putea creste cu inca 50% anul acesta si ar putea depasi suma de 3 miliarde de dolari, potriviti previziunilor lui Kennedy. In ciuda cresterii download-urilor legale si a sondajelor care arata ca muzica este mai populara ca niciodata in multe tari, vinzarile la nivel global sint dezamagitoare. V