Anul 2011 este cel în care produsele 3D vor deveni mass market, iar piaţa televizoarelor 3D se va dubla, potrivit lui Ştefan Ichim, country manager Panassonic România.
Piaţa totală de televizoare s-a situat anul trecut la 500.000 de unităţi, iar anul acesta va creşte cu 20%, potrivit estimărilor lui Ştefan Ichim, country manager Panasonic România.
“Aceste estimări nu se bazează pe creşterea puterii de cumpărare a consumatorului final. Când facem aceste estimări ne bazăm pe faptul că românul de rând are deja doi ani de criză în spate, a devenit o obişnuinţă, iar acesta trebuie să înceapă să trăiască din nou. Noi ne aşteptăm ca nivelul de consum să revină pe plafoane normale. Este un vis prea frumos să ajungem la nivelul din 2008”, a spus Ichim.
“Un alt factor care mă face să cred că piaţa va creşte anul acesta este presiunea şi eroziunea de preţ care vor continua. Acesta nu este un fenomen unic pentru piaţa TV, ci este un fenomen general”, potrivit lui Ichim.
În ceea ce priveşte situaţia din Japonia, Ichim a declarat că unităţile de producţie Panasonic nu au fost afectate, însă au fost afectaţi parteneri ai companiei. Ichim nu consideră că eveninmentele din Japonia vor duce la o creştere a preţurilor. “Nimeni nu poate estima care va fi impactul real la ceea ce se întâmpla în Japonia”, a afirmat şeful Panasonic.
4.000 de televizoare 3D, vândute anul trecut în România
"Panasonic a vândut, anul trecut, în România peste 1.000 de televizoare 3D, iar anul acesta sperăm să ne dublăm cota şi estimăm vânzări de 2.000 de unităţi", potrivit lui Ichim.
Piaţa de televizoare 3D în 2010 a fost de 4.000 de unităţi, în condiţiile în care un model costa în jur de 9.999 de lei. Anul acesta Panasonic estimează dublarea pieţei. “Ne aşteptăm ca în 2011 să se vândă 8.000-10.000 de televizoare 3D în ţară”. Cel