Mihaela C., angajată într-o companie naţională, spune că este dornică de a se dezvolta profesional, iar cărţile îi oferă deseori oportunitatea de a descoperi orizonturi noi. „Acum aproape un an, am citit o carte despre marketing online şi am aplicat cunoştinţele pentru un proiect aflat în derulare la acea vreme. La finalizare, şeful mi-a apreciat noile abilităţi şi chiar m-a întrebat dacă am urmat un curs de specialitate", povesteşte tânăra, care are un „plan" exact prin care trebuie să citească cel puţin o carte pe lună care i-ar putea aduce un plus carierei.
„La început, mi-a fost greu, pentru că nu ştiam ce să citesc, dar, pe parcurs, am descoperit că unii colegi de ai mei aveau aceeaşi pasiune şi am ajuns inclusiv să ne împrumutăm reciproc titlurile preferate", completează Mihaela.
De asemenea, Mihaela spune că a văzut în cărţi o ocazie ieftină de a învăţa lucruri noi de la specialişti din străinătate, care ajung şi prin România la conferinţe, dar taxele sunt destul de mari pentru a participa la astfel de evenimente.
„De multe ori, am considerat că în loc să particip la o conferinţă şi să plătesc o taxă destul de mare, mai bine îmi cumpăr cărţi scrise de specialistul invitat. Astfel, pot descoperi mult mai ieftin teorii deja cuprinse într-o carte", mărturiseşte tânăra, care vede în această soluţie o posibilitate de criză, în condiţiile în care o carte poate costa între 30 şi 50 de lei.
„Urmăriţi mesajul"
Cărţile care ne pot sprijini în dezvoltarea profesională şi chiar personală au o influenţă semnificativă dacă informaţiile descoperite sunt asimilate, în urma unei analize care să vină în sprijinul aşteptărilor noastre. Iulia Sara, consultant în carieră în cadrul Centrului pentru Carieră, susţine că o carte de dezvoltare personală te poate pune în contact cu tine însuţi.
„O carte te poate ajuta să îţi dai seama cine eşti, ce est