Marile companii de pe piaţa locală încep să-şi înscrie angajaţii la cursuri pentru certificarea internaţională în vânzări dezvoltată de Institutul de vânzări şi marketing management (ISMM), care a fost adusă recent pe piaţa locală. În pregătirea pentru această calificare vor intra angajaţi ai Actavis, Garanti Bank, ING Asigurări de Viaţă România, Lafarge, Mazars, Rompetrol şi Servier Pharma.
"Primele industrii care şi-au arătat interesul către pregătirea riguroasă a oamenilor de vânzări sunt: bancar, asigurări, farmaceutic, telecomunicaţii, energie şi petrol, tutun, FMCG, construcţii şi consultanţă", a spus Mădălina Pascu, director general al Salestrust, compania care adus această calificare în România.
ISMM pregăteşte şi certifică peste 50 de competenţe în activitatea de vânzare.
Programul constă în şase niveluri de pregătire, cursanţii putând accesa nivelul 1 doar dacă au finalizat un program universitar, indiferent de domeniul în care au dobândit diploma. În funcţie de numărul de ani de experienţă practică în vânzări, ei pot accesa niveluri avansate de pregătire şi chiar direct nivelul 5 de pregătire în măsura în care deţin patru ani de experienţă în management de vânzări
Calificarea în vânzări poate dura între doi şi trei ani dacă pregătirea se începe de la primul nivel. În această perioadă se obţin cunoştinţe de vânzări, marketing, leadership, finanţe, business management, strategie şi alte domenii.
Pregătirea pentru calificare, ce implică toate cele şase niveluri de pregătire, costă circa 16.000 de euro. Această calificare internaţională pentru vânzări, care a apărut în Marea Britanie, oferă recunoaştere în peste 150 de ţări.
Salariul fix al unui om de vânzări în România variază între 500 şi 4.500 de euro, însă în funcţie de performanţă, se poate schimba această sumă, potrivit Mădălinei Pascu.
Tot mai multe firme