Capacitatea profesorilor de a transfera cunoştinţe propriilor elevi are un impact major asupra stării financiare din viitor a absolvenţilor, relevă un nou studiu, publicat de revista The Economist.
De cele mai multe ori, evaluarea cadrelor didactice este un proces dificil, influenţat de o multitudine de factori precum nivelul de instruire al profesorului, capacităţile intelectuale ale elevilor, cât şi mediul social din care aceştia provin.
În pofida acestui aspect, trei oameni de ştiinţă au dorit să cerceteze, pe baza unor evaluări statistice, în ce măsura valoarea unui profesor se regăseşte ulterior şi în nivelul salarial al absolventului.
Pentru acest lucru, Raj Chetty şi John Friedman de la Universitatea Harvard, alături de Jonah Rockoff de la Universitatea Columbia, au cercetat o serie extinsă de date cu privire la performanţele profesorilor dintr-un district american, al cărui nume nu a fost dat publicităţii, precum şi scorurile obţinute de elevii acestora începând cu clasa a III-a şi până în clasa a VIII-a. Datele supuse analizei au provenit de la peste 2,5 milioane de elevi.
Astfel, după ce au ajustat calculele în funcţie de unele caracteristici demografice ale zonei analizate, autorii studiului au putut să urmărească efectul pe care fiecare profesor îl are asupra performanţelor elevilor săi.
Cercetătorii au încercat să descopere şi unele influenţe exterioare pentru care unii profesori pot fi mai bine cotaţi. Folosind date cu privire la nivelul salarial al părinţilor, autorii au ajuns la concluzia că veniturile dintr-o familie nu demonstrează o legătură cauzala asupra modului în care profesorii îşi fac mai bine treaba într-o clasă.
O altă concluzie a oamenilor de ştiinţă este că din punct de vedere al calităţii profesorilor aceasta variază mai mult între şcoli, şi foarte puţin între cadrele didactice. Acest lucru demonstreaz