Evaluarea vine în urma unui ordin al Ministerului Sănătăţii şi a reclamaţiilor venite de la pacienţii nemulţumiţi. În funcţie de performanţele pe care le au într-un an, angajaţii din Sănătate vor primi calificative de „foarte bine", „bine", „satisfăcător" sau „nesatisfăcător".
Potrivit proiectului de ordin al Ministrului Sănătăţii, evaluarea performanţelor profesionale individuale are ca scop aprecierea activităţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a criteriilor de evaluare stabilite pentru un an, cu rezultatele obţinute în mod efectiv.
Părerea pacienţilor, foarte importantă
Orice pacient braşovean care doreşte să-şi exprime mulţumirea sau nemulţumirea faţă de un anumit cadru medical poate face acest lucru atât în unităţile spitaliceşti cât şi la sediul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Braşov. „Şi în prezent se face testarea mulţumirii pacienţilor. Fiecare are posibilitatea să ne scrie dacă are ceva reclamaţii. Bineînţeles că acei medici sau asistenţi care vor primi calificative slabe vor fi afectaţi la promovări, astfel că automat nu le va putea creşte salariul din grilă", a declarat dr. Alexandru Bălescu, directorul Direcţiei de Sănătate Publică Braşov.
Dr. Marius Neculoiu, managerul Spitalului Judeţean spune că pe fiecare secţie a unităţii există urne speciale unde pacienţii pot depune reclamaţii sau mulţumiri. „În general, în cutiile acestea se adună bilete de mulţumire, pe când reclamaţiile îmi sunt adresate direct în birou", a declarat Neculoiu.
Chestionare pentru braşoveni
„Telefonul Pacientului", pus la dispoziţia bolnavilor internaţi în spitalele braşovene, pentru a-şi putea exprima nemulţumirile a fost uitat. Din reclamaţiile făcute până acum, braşovenii s-au plâns de faptul că aşteaptă prea mult în urgenţă până să fie văzuţi de un medic, de faptul că în spitalele nu sunt deloc condiţii bune şi de fa