Energizante vândute, ca marcă proprie, în reţeaua Carrefour, sunt băuturile cu cele mai multe E-uri de pe piaţa românească de profil, potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România.
Cercetarea a vizat opt tipuri de produse, "achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim din supermarketurile de pe teritoriul ţării", se arată într-un comunicat al organizaţiei. "Din punct de vedere al numărului de E-uri, din cele opt produse analizate, 25% au în conţinut un număr de 3 E-uri, iar 37,5% au un conţinut de 6-E-uri", potrivit ANPCPPSR.
De asemenea, băuturile energizante vândute pe piaţa românească au un conţinut ridicat de zahăr, a reieşit din acelaşi studiu. "35,5% au în conţinut zahăr, 25% au în conţinut îndulcitori, 25% au în conţinut şi zahăr, şi îndulcitori", arată cercetarea.
Astfel, băutura Energy Drink, distribuită în reţeaua Carrefour, conţine nu mai puţin de 8 E-uri, printre care citrat de sodiu, zahăr caramelizat, riboflavină, ciclamat de sodiu, benzoat de sodiu.
Urmează Wild Lion Energy Drink, produs în România şi distribuit în hipermarket-urile Real, care conţine 7 E-uri, printre care acesulfam şi aspartam.
Celebra băutură produsă de Pepsico şi recomandată pentru sportivi Gatorade Cool Blue, deoarece "înlocuieşte mineralele pierdute", conţine 6 E-uri, potrivit aceluaşi studiu, printre care acid citric, citrat de sodiu, fosfat de potasiu, acid ascorbic, esteri gliceri ai răşinilor de lemn. Acelaşi număr de E-uri are şi Red Bull Sugar Free.
Cercetarea a vizat şi două băuturi energizante distribuite în reţeaua Mega Image, numite simplu "Energy Drink", care conţin 5 E-uri, varianta cu zahăr, şi 6 E-uri, varianta cu îndulcitori.
În fine, cele mai puţine substanţe de acest tip au fost găsite în Red Bull cu zahăr şi în Burn, cu numai 3 E-uri fi