Intr-o piata in care sanatatea devine din ce in ce mai importanta pentru consumatori, o serie de lanturi de supermarketuri din SUA fac un nou pas la nivel de marketing, pas care are mari sanse sa devina o arma importanta. Cum si in Romania unele orase mari devin extrem de competitive, este doar o chestiune de timp pana cand supermarketurile si hipermarketurile de la noi trebuie sa vina cu ceva in plus pentru a atrage si fideliza clientii, iar zona de nutritie a intrat deja "in teste", cei drept momentan prin proiecte punctuale.
Pana acum extinderea retailerilor nu s-a facut pe baza dezvoltarii si diversificarii serviciilor sau a acoperirii unor segmente de nisa, ci prin captarea unei cote din ce in ce mai mari de piata de la asa numitul retail traditional (retaileri mici, piete si alte forme similare de comert). Dezvoltarea agresiva a marilor lanturi de retail se vede si in statistici, un studiu recent arata ca partea de comert modern acopera deja 50% din totalul vanzarilor pe plan local. In orasele mari, cum este Bucurestiul probabil aceasta pondere este deja de aproape 80%, potrivit statisticilor Consiliului Concurentei.
Procent natural daca privim la agresivitatea retailerilor, marile lanturi dand tonul deschiderilor de magazine in perioada crizei, profitand de preturile mult reduse la terenuri sau de chiriile mult mai mici ale spatiilor comerciale.
Fenomenul extinderilor este insa unul cat se poate de natural.
"Este un fenomen normal, care a avut loc in toate pietele din Europa de Vest si care este acum prevalent in toate tarile din Europa de Est. Aceasta explica de altfel si de ce retailerii se pot extinde chiar si in conditiile in care consumul nu a reinceput sa creasca in mod sustinut. Evident, aceasta afecteaza micii comercianti, pentru care este foarte greu sa concureze cu marile lanturi in principal din cauza unei puteri mai mic