In anii '90, Dacia a purtat discutii cu opt constructori auto internationali, sperand sa fie preluata, insa cel mai surprinzator nume de pe lista este Audi, cu care s-au purtat discutii fructoase sapte luni, s-au montat de proba si motoare ale marcii Audi pe Dacie, dar pana la urma proiectul a cazut, a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, la evenimentul de lansare a primei carti despre istoria marcii romanesti. Desi Logan berlina s-a lansat in 2004, iar break-ul doi ani mai tarziu, designul break-ului a fost gata mai devreme decat cel al berlinei, a spus Patrick LeQuement, fost sef design industrial la Renault.
Pelerinaj pe la marii jucatori pentru a "marita" Dacia
Deceniul de dupa revolutie a fost unul critic pentru Dacia care-si cauta un cumparator de calibru. S-a discutat cu opt constructori mondiali, printre care si Audi, marca din concernul Volkswagen.
"Din punct de vedere tehnic ne-am inteles perfect timp de vreo sapte luni, ne-au supus unor teste, spre exemplu ne-au dat un motor modern, dezbracat, cerandu-ne sa-l adaptam pentru Dacie. Nu ne-au dat nicio schema, nimic, dar au ramas muti cand in doua zile Dacia noastra mergea cu motorul lor. Totusi, la sfarsit in dreptul Romaniei, la "circulatie" figura culoarea rosie si totul a picat", a explicat Stroe.
S-a discutat scurt si cu Chrysler si General Motors, Dacia a fost apoi aproape de un acord cu Peugeot - Citroen dar un oficial roman se pare ca a stricat totul. S-a intrat in legatura si cu Fiat care parea a fi interesata, dar cand a fost sa bata palma, italienii ar fi spus ca vor ca afacere "sa nu fie incheiata cu Fiat, ci cu un SRL", spune Stroe.
Dacia a discutat si cu Daewoo insa coreenii, care produceau si la Craiova, doreau sa concedieze o buna parte din muncitori.
S-au purtat discutii si cu Hyundai, cu care in 1997 s-a semnat si un