Românii cumpără de două ori mai puţine bijuterii, decât înainte de criză. "Înainte de a intra în criză, acum un an, un an şi jumătate, se vindeau şi se cumpărau 15 tone de bijuterii de aur şi pietre preţioase şi semipreţioase, la care se adăugau circa 45 de tone de bijuterii din argint. Acum piaţa a scăzut cu 50%", a declarat, într-o conferinţă de presă, preşedintele executiv al Federaţiei Metalelor şi Pietrelor Preţioase şi Semipreţioase Diamond-Gold (FMPPS-DG), Mihail Pacioianu.
Astfel că românii au cumpărat în ultimul an 9,7 tone de bijuterii din aur şi pietre preţioase şi semipreţioase, ceea ce echivalează cu 0,44 grame pe fiecare locuitor. Pacioianu spune că din cele aproximativ 9,7 de tone tranzacţionate, o treime reprezintă piaţa neagră.
El a arătat că în perioada 1989-2000 a existat un vid legislativ în domeniul comerţului cu astfel de produse, iar piaţa neagră ajungea la 80% din vânzări, dar în 2000 a fost adoptat un act normativ, iar de atunci piaţa neagră s-a redus la 30%. Federaţia cuprinde peste 7.000 de firme autorizate să desfăşoare activităţi cu metale şi pietre preţioase şi semipreţioase, în care lucrează circa 100.000 de angajaţi. (Mediafax, Cristina Cuncea, cristina.cuncea@mediafax.ro)
Românii cumpără de două ori mai puţine bijuterii, decât înainte de criză. "Înainte de a intra în criză, acum un an, un an şi jumătate, se vindeau şi se cumpărau 15 tone de bijuterii de aur şi pietre preţioase şi semipreţioase, la care se adăugau circa 45 de tone de bijuterii din argint. Acum piaţa a scăzut cu 50%", a declarat, într-o conferinţă de presă, preşedintele executiv al Federaţiei Metalelor şi Pietrelor Preţioase şi Semipreţioase Diamond-Gold (FMPPS-DG), Mihail Pacioianu.
Astfel că românii au cumpărat în ultimul an 9,7 tone de bijuterii din aur şi pietre preţioase şi semipreţioase, ceea ce echivalează cu 0,44 grame pe fiecare l