Într-o analiză a lansării Windows 8 de către Microsoft, Financial Times scrie că gigantul IT va fi zdrobit de Apple şi de Google, care au lansat recent propriile produse, Google anunţând, joi, o versiune de 250 de dolari a laptopului Chromebook.
Cu toate acestea, scrie Financial Times, Microsoft nu este ameninţat doar din exterior, ci riscă din cauza propriei sale strategii, deoarece respectiva strategie "are potenţialul de a crea confuzie şi de a conduce la respingere din partea consumatorului".
Ranjit Atwal, specialist al companiei de cercetare Gartner, susţine că vânzările calculatoarelor au scăzut cu opt procente, în această perioadă, în comparaţie cu anul trecut.
"Dacă Windows 8 nu ajunge la sufletul consumatorului", spune Atwal, cei care ar avea de suferit sunt companii ca Dell sau HP, "ale căror modele de afaceri nu pot susţine un volum atât de scăzut", adaugă acesta.
Cercetările anticipează, potrivit Financial Times, un declin al companiei Microsoft.
În afara caracteristicilor noului Windows 8 care, susţin specialiştii, sunt de natură să creeze confuzie în rândul consumatorilor, există şi o versiune separată, numită Windows RT.
Microsoft va lansa propria tabletă, vinerea viitoare, numită Surface. Mai mult, oficiali ai companiei s-au declarat optimişti cu privire la ultimele trei luni ale anului, în timp ce Intel adoptă o atitudine precaută.
"Vom şti mult mai multe peste 90 de zile", a declarat Paul Otellini, unul dintre oficialii Microsoft.
Venitul net al Microsoft, în primul trimestru fiscal, a scăzut cu 22%, până la 4,47 de miliarde de dolari, comparativ cu 5,74 de miliarde de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit The New York Times.
Rezultatele reflectă piaţa sumbră pentru calculatoare personale, care pierd din ce în ce mai mult teren în faţa tabletelor şi a smart phone-urilor.
@N_P