Producătorul de motoutilaje agricole Ruris din Craiova, deţinut de omul de afaceri Cătălin Stroe, estimează pentru anul 2011 o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, în creştere cu circa două treimi faţă de anul anterior, pe fondul extinderii reţelei de distribuţie şi a strategiei de marketing şi vânzări.
"În primele nouă luni am avut deja o creştere de 44%, până la 3,6 milioane de euro şi estimăm că în lunile următoare vom ajunge la 5 mil. euro", a declarat Stroe, care este directorul general al companiei.
Firma, înfiinţată în urmă cu 18 ani, deţine la Craiova un laborator de cercetare-dezvoltare, unde proiectează motoutilajele, iar componentele sunt aduse de la furnizori internaţionali, fiind asamblate în România. Anul acesta compania a investit 500.000 de euro în matriţe pentru producţia unei noi game de produse, care va demara începând din 2012.
În prezent, cel mai bine vândute produse sunt motocositorile şi motocoasele, care generează 35% din vânzări, urmate de motocultoare (30%), motofierăstraie (15%) şi piese de schimb şi alte echipamente (20%). 52% din produse sunt vândute în prezent în cele 14 magazine proprii şi de către cei 100 de dealeri, restul fiind comercializate în reţelele do-it-yourself Baumax, Hornbach şi Dedeman. "Pe viitor ne dorim ca 30% din vânzări să vină din do-it-yourself, iar restul din magazine specializate şi proprii", a spus Stroe, care a adăugat că 97% din clienţi sunt persoane fizice. Cel mai ieftin produs este un motofierăstrău de 799 de lei (circa 190 de euro), în timp ce echipamentul cel mai scump este un motocultor de 5.900 de lei (aproximativ 1.400 de euro).
Stroe estimează piaţa locală de motoutilaje agricole la circa 60 mil. euro în 2011, în creştere cu circa 10% pe fondul creşterii volumului de produse no-name şi low-cost comercializate în piaţă. "Piaţa este fragmentată, sunt