Construcţia unui tronson de 8,7 kilometri al autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie. Motivul amânării - lipsa banilor.
CNADNR a semnat în luna aprilie un contract de 258,2 milioane lei (circa 58 milioane euro) fără TVA cu asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, firme deţinute de Dorinel Umbrărescu, pentru construirea acestui tronson.
"În contextul actualei crize economice, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru obiectivul de investiţii Autostrada Braşov-Cluj-Borş nu au putut asigura începerea lucrărilor pentru secţiunea 3A1 Gilău - Nădăşelu km 0+000 - km 8+700, astfel a fost amânată începerea lucrărilor de execuţie până la identificarea şi asigurarea fondurilor necesare", a comunicat CNADNR pentru Mediafax.
Proiectul Autostradă Transilvania reprezintă o autostradă de patru benzi, cu o lungime de 415 km, lățimea platformei de 26 metri, partea carosabila cu două benzi pe sens cu o lățime de 15 metri, 300 poduri, pasaje și viaducte pe autostradă, 73 pasaje peste autostradă și 19 noduri rutiere. Traseul autostrăzii parcurge rută de la nord-vest de Brașov până na la Oradea, la granița cu Ungaria, și deservește orașele Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Tg. Mureș, Cluj Vest, Oradea.
Autostrada Transilvania are opt secţiuni:
În septembrie 2011 a fost aprobat, prin HG 943/2011, cel de-al doilea Acord de modificare a contractului de construire a autostrăzii brașov - Cluj - Borș încheiat cu Bechtel, ale cărui noutăţi sunt că doar secţiunile 2B şi 3C vor fi cosntruite de Bechtel în baza contractului iniţial, în vreme ce lucrările la celelalte secţiuni vor fi scoase la licitaţie. La tronsonul Cluj Vest între Gilău şi Nădăşelu, în lungime de 8,7 kilometri, ar urma să lucreze consorţiul