Consortiul castigator franco-elen Vinci-Aktor avea la dispozitie sase luni pentru a face rost de finantare pentru realizarea autostrazii Comarnic - Brasov, conform contractului, dar din cauza crizei financiare bancile au solicitat costuri mai ridicate pentru proiectele realizate in concesiune. Licitatia pentru acest proiect a inceput in 2007 si s-a intins pe o perioada de doi ani, pentru ca au participat 12 companii si consortii, fiecare cu o oferta de cel putin 1.000 de pagini.
"Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor Concession si Aktor, actionand in calitate de investitori in baza contractului de concesiune, prin prezenta ia act si aproba incetarea contractului prin denuntarea unilaterala de catre concesionar, si in consecinta, toate societatile se considera eliberate de oricare dintre si toate obligatiile si/sau raspunderile in baza sau in legatura cu contractul de concesiune, cu efect imediat de la data transmiterii prezentei notificari", se arata intr-o notificare trimisa catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Consortiul mentioneaza un articol al contractului potrivit caruia oricare din parti poate renunta la contract in termen de 90 de zile de la data semnarii acestuia, respectiv 15 ianuarie.
Autostrada a fost declarata cel mai important obiectiv din al doilea mandat al presedintelui Traian Basescu, finalizarea lucrarilor (programata pentru anul 2014) urmand sa aiba loc chiar inainte de finalizarea mandatului presedintelui.
La momentul semnarii contractului, pe 18 ianuarie, ministrul transporturilor Radu Berceanu spunea: "Pe noi ne intereseaza doar daca ei nu pot sa faca inchiderea financiara. Ei ar putea sa spuna ca renunta daca nu gasesc bani. Noi credem insa ca fiind un consortiu atat de puternic va gasi posibilitati de finantare, iar BEI (Banca Europeana de Investitii - n. red.) mie personal mi