Prima statie de incarcare a masinilor electrice din Romania a fost amplasata in spatele Pietei Unirii din Capitala, langa sediul Transelectrica, fiind construita de o asociatie profesionala de ingineri electro-energeticieni CIGRE.
Statia electrica, un produs 100% romanesc, va putea incarca 4 masini, insa in prezent sunt functionale doar doua puncte de alimentare normala (6-8 ore), cu intensitatea curentului de 16 A si cu tensiunea 230 V.
“O incarcare completa pentru un Mitsubishi i-Miev necesita 20 de kilowati, desi bateria este de 16 kw (4 kw sunt pierderi cu sistemul de racire al bateriei), pentru care pretul este de 3 lei noaptea si 6 lei ziua (32 bani pe kw)”, a declarat Mihai Marcolt, membru CIGRE.
Desi autonomia modelului Mitsubishi i-Miev data de producator este de 150 km, in oras cu aerul conditionat pornit autoturismul poate merge in jur de 120 km.
Plata energiei consumate pentru incarcare se poate face prin intermediul unui card personalizat pentru utilizatorul automobilului electric, iar in scurt timp cu ajutorul contoarelor se va putea face si prin plata cu card, abonament, factura la sfarsitul lunii sau prin cartela pre-pay.
“Statia electrica este compusa din alimentare, carcasa, sistem de protectie, un sistem de contorizare, acces cu card personalizat si sistemul care calculeaza pretul si permite plata prin diferite metode. In prezent merge doar pre-pay (o cartela cu un cod)”, a precizat Marcolt. Proiectul a debutat in noiembrie 2010 prin dezvoltarea unei strategii de implementare.
Incarcarea unei masini electrice poate fi facuta la orice priza, dar costurile unui incarcator se ridica intre 500 euro si 7.000 de euro, in functie de durata necesara incarcarii bateriilor automobilului.
"Poti lamuri lumea sa polueze mai putin sau sa mearga cu bicicleta numai cu decizii economice si politice. Am inceput discuti