China intenţionează să-şi extindă infrastructura de căi ferate de mare viteză până în Laos, una dintre cele mai sărace ţări din Asia, relatează portalul fastcompany.com. Laos are în prezent trei kilometri de căi ferate şi speră ca şinele construite de chinezi să contribuie la dezvoltarea turismului, a jocurilor de noroc, precum şi la crearea de locuri de muncă în construcţii.
Până acum, nu s-a dezvăluit data la care vor începe lucrările la liniile de mare viteză, însă ele sunt doar primul pas pe care China îl face în direcţia dezvoltării unei infrastructurii terestre care să asigure continuitatea legăturilor comerciale cu statele din regiune. Trenurile de mare viteză vor ajunge să conecteze Republica Populară Chineză cu Vietnamul, Cambodgia, Birmania, Tailanda, Malaysia şi Singapore.
În prezent, comerţul chinez are mai multe legături cu statele occidentale decât cu cele din spaţiul asiatic. Însă, în eventualitatea unor blocaje maritime sau ale unor dezastre naturale, o infrastructură bine pusă la punct, cu trenuri de mare viteză, ar putea garanta siguranţa comerţului.
China intenţionează să-şi extindă infrastructura de căi ferate de mare viteză până în Laos, una dintre cele mai sărace ţări din Asia, relatează portalul fastcompany.com. Laos are în prezent trei kilometri de căi ferate şi speră ca şinele construite de chinezi să contribuie la dezvoltarea turismului, a jocurilor de noroc, precum şi la crearea de locuri de muncă în construcţii.
Până acum, nu s-a dezvăluit data la care vor începe lucrările la liniile de mare viteză, însă ele sunt doar primul pas pe care China îl face în direcţia dezvoltării unei infrastructurii terestre care să asigure continuitatea legăturilor comerciale cu statele din regiune. Trenurile de mare viteză vor ajunge să conecteze Republica Populară Chineză cu Vietnamul, Cambodgia, Birmania, Tailanda, Malaysia şi Singa