•RATC se straduieste sa faca fata graficului de circulatie a tramvaielor, autobuzelor si troleibuzelor
Temperaturile extrem de ridicate din ultimele zile dau de furca si angajatilor Regiei Autonome de Transport in Comun. Odata cu trecerea zilelor si mentinerea caniculei, circulatia mijloacelor de transport se face din ce in ce mai anevoios. Cea mai mare problema care a aparut in urma cresterii exagerate a temperaturilor o reprezinta ruperea retelelor de alimentare cu energie electrica a tramvaielor si troleibuzelor. "In ultimele trei zile, numarul acestor incidente s-a triplat. Odata rupta reteaua, trebuie sistata alimentarea cu energie a mijloacelor de transport in zona respectiva, ceea ce da peste cap circulatia. Incercam sa facem fata acestor incidente prin introducerea pe traseele afectate a autobuzelor", ne-a declarat inginerul sef al Regiei de Transport in Comun, Iulian Stoica.
Pe langa ruperea retelelor, conducerea regiei a trebuit sa ia masura reducerii vitezei de circulatie a mijloacelor de transport din cauza riscului dilatarii liniilor de tramvai si a exploziei cauciucurilor autobuzelor sau troleibuzelor.
"Toate aceste probleme determinate de canicula fac sa ne chinuim sa respectam graficul mijloacelor de transport. Situatia se va mentine cat timp va dura si caldura. Insa este de inteles pentru aceste zile", a precizat Iulian Stoica.
La toate acestea se adauga si factorul uman care este afectat de temperaturile extrem de variate. Vatmanii si soferii au fost instruiti sa circule cu o viteza mai mica si pentru ca temperaturile mari induc imediat starea de oboseala care determina diminuarea atentiei.
Ca o curiozitate, desi sunt cei mai supusi caniculei, vatmanii sunt singurii angajati care nu beneficiaza de apa minerala din partea regiei. Explicatia lui Iulian Stoica surprinde: "Nu am gasit o modalitate prin care s