Iniţial prevăzut doar cu „benzinarul” V6 de 3.5 litri şi 252 CP, noul Nissan Murano a primit ceva mai târziu şi un propulsor diesel. Demersul se impunea, ba chiar a mirat puţin faptul că nu a fost prezentat de la bun început, având în vedere că restul adversarilor din clasa SUV-urilor premium mizaseră tocmai pe promovarea cât mai rapidă a motoarelor pe motorină.
Spre deosebire de rivalii săi din segment, Murano propune un diesel ceva mai cuminte, constructorul preferând să extindă acelaşi motor existent pe Pathfinder şi Navara, un dCi în patru cilindri, menit să se lupte acum cu „inamici” mai forţoşi, cu toţii reuniţi, fără excepţie, sub semnul lui V6. Un motor diesel de acelaşi calibru ar fi existat totuşi la îndemână, sub capota lui Infiniti, dar se pare că soluţiile tehnice pentru adaptarea acestuia pe platforma lui Murano ar fi dus preţul final cu mult peste raţiunile de marketing ale produsului.
La nivel estetic, apariţia versiunii diesel constituie aproape un facelift faţă de caroseria existentă la motorul pe benzină. Modificările sunt uşor sesizabile, deoarece încep cu grila frontală şi spoiler, aici fiind vizibile şi prizele de aer mărite, care conferă un aer mai agresiv maşinii. Totodată, fără să fie observabile din afară, acum există scuturi noi sub motor. Ca o concluzie, redesenarea părţii frontale punctează pozitiv faţă de modelul de bază.
La fel ca în cazul lui Pathfinder şi al lui Navara, motorul dCi de 2.5 litri oferă 190 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm disponibil de la 2.000 rpm. În performanţe asta înseamnă o acceleraţie 0-100 km/h în 10,5 secunde, în timp ce viteza maximă avansată în fişa tehnică este de 196 km/h. Transmisia este automată, cu şase rapoarte, iar aceasta este unica variantă de cutie disponibilă pentru Murano dCi. Este însă o alegere inspirată, întrucât riscul inerent al degradării sistemului de ambreiaj de la o