La festivalul Worthersee 2013 dedicat creaţiilor tunate ce au la bază modele din grupul VAG, rolul de stăpân suprem al inelelor din Ingolstadt a fost preluat de un coupe special, Audi TT Ultra Quattro Concept fiind mai rapid decât orice TT de serie de generaţie a doua.
Performanţa lui TT Ultra Quattro Concept de a fi mai iute chiar decât furiosul TT RS de serie (ce are un piston în plus, 500 cc adiţional la cilindree şi 30 CP mai mult) este dată atât de motorul modificat, cât şi de mixul inteligent de materiale ultrauşoare preferate pentru caroserie. Astfel, masa la gol de doar 1.111 kg (un minus de peste 100 kg) a fost posibilă graţie utilizării a trei tipuri de materiale: fibră de carbon ranforsată cu polimeri (CFRP) ce a înlocuit elementele din partea posterioară a caroseriei, tunelul central, stâlpii B şi acoperiş, fibră de sticlă ranforsată cu plastic (FRP) şi componente din magneziu la podea şi ranforsările plafonului.
Corpul caroseriei este aşadar un hibrid ce cântăreşte doar 206 kg, părţile detaşabile având o masă de 98 kg. Sub capotă, Audi TT Ultra Quattro Concept 2013 utilizează un 2.0 TFSI în patru cilindri dublu-turbo. Puterea de 315 CP şi cuplul maxim de 400 Nm ( 1.900 rpm-5.000 rpm) nu ar trebui să ducă cu gândul direct la un transplant de pe compacta S3, întrucât acest propulsor supraalimentat în 4 cilindri este modificat din temelii, având o greutate redusă cu 25 de kg, graţie proiectării de la zero a multiplelor repere şi componente. Comparativ cu actualul TTS (272 CP şi 350 Nm) ori S3 (300 CP şi 380 Nm), ambele cu aceeaşi cilindree, TT Ultra Concept reuşeşte un demaraj în 4,2 secunde, mai bun cu peste 1 sec, respectiv 0,7 sec.
Cu un raport putere /greutate de 279 CP/tonă, TT Ultra bate cu 0,3 sec chiar şi sprintul extremului TT RS Coupe în cinci pistoane (2.500 cc, 340 CP şi 420 Nm). Doar “steroizii” bolidului „dopat” TT RS Plus (360