Ford Motor Company a marcat astăzi lansarea producţiei noului motor EcoBoost de 1,5 litri la uzina sa de talie mondială din Craiova, România, jucând astfel un rol major în ceea ce priveşte flexibilitatea producţiei Ford la nivel global.
Noul motor construit la Craiova este o apariţie esenţială din punct de vedere strategic pentru Ford, având în vedere eforturile companiei de a răspunde cererii mari la nivel mondial pentru motoarele sale EcoBoost în patru cilindri.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri este cel de-al doilea motor ce va fi construit la uzina de motoare din Craiova în care Ford a investit peste 230 de milioane de euro, după premiatul motor EcoBoost de 1 litru, ce a fost lansat în producţie cu un an în urmă. În total, Ford investeşte peste 800 de milioane de euro în producţia de motoare şi vehicule în România. Motorul de 1,5 litri beneficiază de tehnologia turbo caracteristică EcoBoost, injecţie directă şi supape cu distribuţie variabilă şi a fost proiectat pentru a oferi consum şi mai redus, precum şi niveluri înalte de rafinament, silenţiozitate şi performanţă.
Ajunge mai întâi în China!
„Uzina de Motoare de la Craiova are un rol foarte important în ansamblul flexibilităţii sistemului global Ford de producţie a motoarelor. Mă bucură foarte mult faptul că fabrica noastră va avea o contribuţie semnificativă în sprijinirea cererii mari la nivel global pentru vehicule Ford cu consumredus de combustibil şi emisii scăzute de CO2”, a declarat Jan Gijsen, Preşedintele Ford România.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri va fi mai întâi introdus pe piaţa chineză pe noul Ford Mondeo, ce şi-a facut deja apariţia la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respective noul Mondeo în Europa.
Primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat d