„CFR Marfă e garat la Palatul Victoria. Nu se plimbă între palate“, a precizat preşedintele Traian Băsescu, explicând că Executivul ar fi singurul responsabil dacă privatizarea companiei eşuează sau, şi mai rău, dacă se va ajunge ca statul român să fie obligat să plătească despăgubiri Grupului Feroviar Român (GFR). Potrivit preşedintelui, hotărârea de Guvern privind privatizarea, adoptată de Cabinetul Ponta pe 24 iulie, nu a fost publicată nici până acum în Monitorul Oficial, împiedicându-se astfel semnarea contractului, ceea ce poate avea grave efecte. Pe de o parte, chiar dacă GFR nu ar găsi banii pe care s-a angajat să-i plătească pentru CFR Marfă, Guvernul nu va putea executa garanţia deja depusă. Iar pe de altă parte, nesemnarea contractului, l-ar putea îndreptăţi pe Gruia Stoica să solicite instanţelor despăgubiri. „Dacă Guvernul nu continuă procedura - din cauza lui, nu din cauza altcuiva - peste ceva timp, cu siguranţă, GFR va cere daune Guvernului României pentru că nu a dus la îndeplinire privatizarea (...) Aceşti bani se vor plăti din bani publici“, a precizat Băsescu. Potrivit acestuia, prin nepublicare hotărârii de guvern în Monitorul Oficial, procesul de privatizare a CFR Marfă „este în aer“, ceea ce înseamnă şi o nerespectare a acordului cu FMI, Banca Mondială şi Uniunea Europeană, în condiţiile în care autorităţile române s-au angajat să privatizeze compania până la sfârşitul lunii septembrie.
Băsescu: „Îmi cere Ponta să fac pe primul ministru“
Preşedintele a explicat şi în ce condiţii a fost convocat vineri, de urgenţă, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. Potrivit şefului statului, solicitarea ca privatizarea CFR Marfă să fie pusă pe ordinea de zi a CSAT a venit de la Secretariatul General al Guvernului, împreună cu o scrisoare nedatată din partea premierului Ponta, după ce şeful Executivului a plecat în vacanţă. Totodat