Pe când băga zeci de milioane de euro în "Adevărul", Dinu Patriciu a avut pretenţia să ne înveţe, pe noi, sărăntocii, cum se fac bani din presă, publicând, pe 7 ianuarie 2010, un articol intitulat chiar aşa, "Presa face bani".
În timp ce noi trăgeam targa pe uscat, Patriciu îşi dădea întâlnire cu echipa editorială în Brazilia, pentru un "brain storming", ca să configureze dezvoltarea Holdingului şi ne spunea că, în anul precedent, făcuse acelaşi lucru, în Munţii Albaştri din Australia, iar cu doi ani în urmă, în Caraibe ( m-am învineţit de invidie - noi o facem la mine în birou, zilnic).
M-a fript la inimă - "Ieftin dai, ieftin porţi" - scria Patriciu, iar eu, da, nu dau nici un ban în plus când fac o şedinţă, oamenii nu iau avionul să vină, ci îşi iau câte un scaun, că n-am destule, şi-l împing pe rotile doi metri, până-n biroul meu, care-i alături - un acvariu cu geamurile spre redacţie, în care plutesc ca o balenă supravegheată de toată lumea.
Şi m-a mai fript la inimă o dată, spunând că el face "o fabrică de conţinut" - aoleu!, mă uit la ziariştii mei, fete drăguţe şi băieţi tineri, ţi se face pielea de găină, cum ar fi să-i pun la manete şi butoane, click!, iese articolul despre Farmache, click!, iese cu Băsescu, click!, Rekkers, Oltchim, Sibex, Boc, manipulare de piaţă, ofertă publică, privatizare, listare...
Automatizare.
Content.
Patriciu ne învaţă: "Presa nu trăieşte nicio revoluţie. Este stimulată de transformările tehnologice. Este mai prezentă.
Este supusă aceloraşi imperative ale epocii postindustriale ca şi orice alt domeniu: masă critică, flexibilitate, creativitate, eliminarea proceselor liniare, integrarea modelelor de business, percepţia, parteneriatul cu cel căruia te adresezi... Nu moare!".
Content, frate!
Organizare.
Postindustriala, nu ţărăneala!
Vai de capul meu!
Presa nu