Autorităţile române nu au avut niciun termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, ci trebuiau doar să iniţieze procesul de vânzare, a declarat, pentru Agerpres, Guillermo Tolosa, reprezentantul FMI pentru România şi Bulgaria.
"România şi-a îndeplinit obligaţiile din scrisoarea de intenţie, care au inclus iniţierea unui proces de privatizare a CFR Marfă. Există, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietăţii şi al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline în acest sens, în condiţiile în care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu îi poate controla", a spus Tolosa.
Pe de altă parte, potrivit scrisorii de intenţie postată pe site-ul FMI şi datată 12 septembrie 2013, Guvernul s-a angajat să finalizeze privatizarea CFR Marfă până la mijlocul lunii octombrie.
La data de 10 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, spunea că privatizarea CFR Marfă trebuie finalizată până la 15 octombrie, întrucât aceste termen este precizat în scrisoarea de intenţie cu FMI. "În Scrisoarea de intenţie semnată cu FMI se prevedea foarte clar că această privatizare nu trebuie să depăşească termenul de 15 octombrie. Este prevăzut acest termen în Scrisoarea de intenţie cu FMI, de aceea s-a şi făcut o Hotărâre de Guvern, care preciza acest termen de 60 de zile, fără posibilitatea de prelungire", spunea Mănescu.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, controlat de Gruia Stoica, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.
Întrebat dacă Guvernul are vreo responsabilitate privind eşecul privatizării CFR Marfă, reprezentantul FMI a răspuns: "Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie făc