Un videoclip postat pe YouTube a transformat un muncitor muntenegrean din New York într-un improbabil erou care uneşte fosta Iugoslavie. Ekrem Jevric lucrează ca muncitor, cântă (cu o voce spartă) despre câinii şi betoanele din New York, iar câştigurile sale din lumea strălucitoare de divertisment s-au limitat până în prezent la 1.000 de dolari obţinuţi pentru apariţia într-o reclamă la lenjeria Dolce&Gabanna.
Jevric - sau 'Borat al Balcanilor', aşa cum a ajuns să fie cunoscut - a reuşit acolo unde mulţi au eşuat, unind fosta Iugoslavie cu cântecul său despre lumea singuratică şi confuză a unui imigrant, scrie cotidianul britanic The Independent, citat de Agerpres.
Faima lui Jevric în ţara sa, pe care o numeşte încă 'Iugoslavia' şi pe care, până săptămâna trecută, nu a vizitat-o de la destrămarea sângeroasă din anii '90, se datorează atât postării melodiei sale pe YouTube cât şi a mesajului simplu al piesei: 'Acasă, muncă - Muncă, acasă'.
În cântec, Jevric, poreclit 'Gospoda' (Domnul), povesteşte şocul cultural resimţit la New York, unde sunt câini şi clădiri peste tot, unde 'batalioane de femei' hoinăresc pe străzi şi unde familiile sunt neglijate.
Cântecul a atins o coardă sensibilă în Balcani, unde videoclipul a fost vizionat de peste 4 milioane de ori pe YouTube în câteva luni, un record pentru orice cântăreţ din regiune.
Jevric, aflat aproape de vârsta de 50 de ani, a reuşit să trezească sentimentele a milioane de oameni, iar cântecul său a fost aclamat în toate limbile din fosta Iugoslavie - bosniacă, croată, macedoneană, sârbă şi slovenă.
Cu dintele său lipsă şi cu silueta sa slabă, Jevric nu arată ca un erou al muzicii populare din Balcani. Şi cu toate acestea, cei care i-au vizionat piesa au lăudat adevărul celor spuse despre problemele emoţionale ale celor care trăiesc în afara Balcanilor, unde puţine seamănă cu ceea ce au