Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, controlat de omul de afaceri Daniel Guzu, a înregistrat anul trecut afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 34% faţă de anul anterior
"Divizia de vopsele a crescut businessul considerabil. Am reuşit de asemenea să vindem foarte bine adezivi atât în primele două luni din 2011, cât şi la sfârşitul anului. Acestea sunt în mod tradiţional luni cu vânzări modeste, dar nu a fost cazul la noi", a spus Guzu. Duraziv şi-a bugetat pentru anul 2012 o creştere a cifrei de afaceri până la peste 20 de milioane de euro.
Omul de afaceri Daniel Guzu, cel care a înfiinţat şi businessul de vopsele Fabryo, pe care ulterior l-a vândut fondului de investiţii Oresa Ventures, îşi propune extinderea liniei de producţie de vopsele astfel încât aceste produse să ajungă să genereze o treime din vânzările companiei. Anul trecut, vopselele au generat 11,5% din business, echivalentul a circa 2 milioane de euro.
Duraziv a intrat pe piaţa de vopsele în a doua parte a anului 2010 după ce Guzu a investit circa 1 milion de euro într-o linie de producţie.
Creşterea înregistrată de Duraziv anul trecut pe segmentul de adezivi, pe care compania este unul dintre cei mai importanţi producători de pe piaţă, a fost de 35% în valoare şi de 40% în volum. Adezivii au generat o treime din vânzările Duraziv în 2011.
Duraziv comercializează profiluri metalice, adezivi şi vopsea. Pe segmentul adezivilor, concurează cu jucători precum Henkel, AdePlast sau Baumit.
De la Fabryo la Duraziv
Guzu a vândut în etape participaţia pe care o deţinea la producătorul de vopsele Fabryo către fondul de investiţii suedez Oresa Ventures, din care a obţinut circa 20 mil. euro, suma fiind reinvestită în compania Duraziv şi în producţia de vin şi fru