Retelele sociale folosite de milioane de oameni pentru a impartasi idei si fotografii, cum ar fi MySpace, Facebook, LinkedIn, sunt ultima atractie pentru companii deoarece acestea imbunatatesc productivitatea si comunicarea dintre angajati.
Retelele sociale interne detin un rol din ce in ce mai important pentru companii dupa ce conditiile economice nefavorabile maresc costurile unei calatorii si dupa ce forta de munca este mai scazuta ca niciodata, declara specialistii in tehnologie.
“Companiile se intreaba cum pot face forta de munca mai productiva”, a declarat Kevin Martin, analist al companiei de cercetari de piata Aberdeen Group.
Corporatiile experimenteaza si exploreaza din ce in ce mai des folosirea retelelor sociale pentru a imbunatati operatiunile afacerii, a declarat Gina Bianchini, CEO al retelei sociale pentru afaceri si consumatori Ning. Site-ul Ning produce venituri cu ajutorul programului Google AdSenseand, program ce potriveste anunturile cu continuturile site-urilor pe care sunt afisate.
“In ultimele doua luni s-a resimtit o schimbare categorica. Curiozitatea din trecut pentru retele sociale s-a transformat acum intr-un interes major”, a daugat Gina Bianchini.
Este greu sa emitem previziuni pentru piata care este in continua dezvoltare, a declarat Kevin Martin, care a adaugat ca sute de companii din intreaga lume vor folosi retelele sociale interne, in crestere semnificativa fata de anul trecut, cand doar cateva zeci foloseau astfel de retele.
“Forta de munca incurajeaza intrumentele tehnologice prin care oamenii colaboreaza, invata si impart informatii din diferite parti ale lumii”, a declarat Ross Mayfield, co-fondatorul producatorului de soft-uri Socialtext. Ross Mayfield mai citeaza rapoarte care indica faptul ca 85% dintre angajati lucreaza la proiecte cu colegi aflati in alte birouri.
Site-urile sociale