Peste 420.000 de vizitatori au fost la Grüne Woche din Berlin. Expozitia este considerata cea mai importanta platforma internationala de agribusiness. O mare parte dintre acestia a trecut si pe la standurile romanesti, pline cu specialitati culinare. Vanat la gratar sau ceaun, curcan si vita in aspic, sarmalute de pui si in foi de vita, stiuca afumata, telemea, cascavaluri, placinte, gemuri, branza de burduf. Carnati de Plescoi si urs carpatin cu ciuperci. Din ultimul, n-as fi gustat nici de frica. Mi se pare nedemn ca Mos Martin din Carpati sa sfarseasca pe farfurie.
Grüne Woche, adica Saptamana Verde, a avut loc intre 20-29 ianuarie. Seful Messe Berlin GmbH, Dr. Christian Göke, a facut duminica un bilant al evenimentului: „In acest an, Grüne Woche a marcat cea mai puternica implicare agrar-politica din istoria sa: 70 de ministri ai agriculturii din toata lumea, varfurile economiei agrare si de consum, ca si un important numar de reprezentanti din agribusiness s-au intalnit aici in dialog. Ca la nici un alt targ de profil, la Grüne Messe sta in centrul atentiei informarea consumatorului in ceea ce priveste calitatea si siguranta alimentelor. Consumatorul a devenit mai critic in ce priveste hrana. La Grüne Woche, el a gasit raspunsuri la intrebarile sale”.
Organizatorii au inregistrat si un apetit de consum ridicat, in randul vizitatorilor. La 109 de euro au fost calculate cheltuielile in medie pe vizitator, care a consumat la stand, dar a si comandat produse culinare, pentru acasa. Circa 45 de milioane de euro au intrat in conturile firmelor participante, iar orasul Berlin si imprejurimile sale au putut profita de cca 150 de milioane de euro, din „pofta de cumparare” generata de afluxul de vizitatori de la Grüne Woche.
1.624 de expozanti, din 56 de tari, au ocupat spatiul expozitional de 115.000 de metri patrati. Peste 1.000 de m