Banii n-aduc fericirea, spune un proverb. Ei bine, un nou studiu contrazice acest lucru. Banii aduc fericirea, dar depinde pe ce îi cheltui.
Persoanele extrovertite şi deschise care îşi cheltuiesc banii pe diferite experienţe precum un concert, sau o călătorie de un weekend, sunt mai fericite decât cele îşi cumpără obiecte, informează psychcentral.com.
Cercetătorii de la Universitatea San Francisco State au descoperit acest lucru după ce au analizat modul în care deciziile de folosire a banilor afectează starea persoanelor. Profesorul Ryan Howell a lansat un site, Beyond The Purchase, unde utilizatorul poate participa la sondaje pentru a descoperi cel fel de consumator este şi cum este afectat de deciziile de folosire a banilor. Astfel, au fost colectate informaţiile de la 10.000 de participanţi la un sondaj. Voluntarii au completat chestionare cu întrebări referitoare la cumpărăturile pe care le fac, la trăsăturile de personalitate, propriile valori şi nivelul de satisfacţie în ce priveşte propria viaţă.
Un studiu efectuat tot de Howell în 2009 a demonstrat că persoanele care folosesc banii pentru experienţe noi devin mai fericite.
"Precedentul meu studiu a arătat că persoanele care preferă să folosească banii pentru experienţe, nu pentru obiecte, sunt mai fericite. Acum am vrut să înţelegem ce fel de persoane tind să facă aceste alegeri", a explicat profesorul Howell.
"Rezultatul este de înţeles, deoarece experienţele de viaţă sunt prin definiţie sociale şi conţin un element de risc. Dacă încerci o experienţă nouă şi nu îţi place, nu o poţi returna la magazin pentru a-ţi cere banii înapoi", a comentat profesorul.
"Studiul nostru arată că persoanele care sunt atrase mai degrabă de cumpărarea de obiecte ar putea fi mai fericite dacă ar încerca mai multe experienţe noi", a mai precizat profesorul Howell.
@N